Bodø domkirkes guttekor

Koret for sangglade gutter fra 3. klasse og oppover.

Onsdag er vår faste øvedag med disse tidene:

Guttekoret har et supert miljø med høyt tempo og utfordrende repertoar. Koret synger mest firstemt(SATB) og har ingen øvre aldersgrense. Det betyr at også voksne herrestemmer er også velkomne i koret. Gutter i stemmeskiftet oppfordres til å synge med i koret gjennom hele forandringsperioden. For enkelte kan tiden oppleves frustrende, men det er flest fordeler ved å synge seg gjennom den krevende tiden. Dirigent ønsker tett dialog med korsanger og foresatt i da forandringer kan komme raskt.

Øvingene organiseres hovedsakelig slik:

• Diskantstemmer (sopraner og alter) kl. 17.00 – ca 17.40
  • Hovedkor (fellesøving diskantkor, cambiatastemmer, tenorer og basser) kl. 17.45 – 18.40
  • Herrestemmer (tenor og bass har stemmøving fra 18.45 – 19.15)

Tidene kan varier noe fra uke til uke. Følg med på Spondappen.

Bodø domkirkes guttekor har deltatt i mange store oppsetninger med kor og orkester i Bodø, men også andre steder. Blant dem er Mozart en gjenganger og vi har framført hans Requiem, hans Kroningsmesse og Vesperae Solennes de Confessore. Vi har også deltatt ved Bachs Matteuspasjon og Himmelfartoratoriet. Høsten 2021 arrangerte koret, i samarbeid med Ung Kirkesang og Arktisk Filharmoni, et stort guttekortreff hvor 120 guttekorister fra hele landet framført Mozart Requiem sammen med Arktisk Filharmoni. Konserten ble en stor suksess!

Gjennom Ung kirkesang har guttene tilbud om musikkopplæringsprogrammet «Kantorileder» hvor deltakerne lærer å lese noter og de får prøve seg som dirigenter. Ung kirkesang har også tilbud om korsommerskoler og andre spennende arrangement.

Koret tar sangoppdrag etter avtale, og honorar fra disse brukes til velferdstiltak.

Alle sangglade gutter er velkommen!

Oppstart høstsemesteret 2023 i uke 35. Våren 2024 fra uke 2.

Påmelding

Dirigent er Øivind Mikalsen